x

Ön Bilgilendirme Formu

 

ÖN BİLGİLENDİRME

MADDE 1 – TARAFLAR VE KONU

 

İşbu Ön Bilgilendirme Formu’ nun konusu, internetten ürün satın alacak kişi ("ALICI") ile Saray Mahallesi Dr. Adnan Büyükdeniz Caddesi (OryaPark Residence) No: 3 A Da:120 Ümraniye / İstanbul adresinde bulunan Agreka Bilimsel Doğal Yaşam Ürünleri San. Ve Tic. Ltd. Şti. ("SATICI") arasındaki mesafeli sözleşmeye ilişkin tüketicilerin, “Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği” hükümleri uyarınca bilgilendirilmesidir. Ayrıca Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca 5/1 a, d, g ve h maddelerindeki hususlara ilişkin bilgiler işbu Ön bilgilendirme Formu’ nda yer almaktadır.

 

1.1) SATICI

Ünvanı:                          Agreka Bilimsel Doğal Yaşam Ürünleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.
Adresİ:                           Saray Mahallesi Dr. Adnan Büyükdeniz Caddesi (OryaPark Residence) No: 3 A Da:120 Ümraniye / İstanbul
Telefon:                          0 216 266 03 79
E-posta adresi:              info@agreka.com.tr

 


1.2) ALICI

Müşteri olarak www.agreka.com.tr alışveriş sitesine üye olan kişi. Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esastır.

Adı/Soyadı/Unvanı:

Adresi:

Telefon:

Eposta adresi:

 

 

MADDE 2 – SATIŞA KONU ÜRÜNÜN / ÜRÜNLERİN ÖZELLİKLERİ

2.1) Ürün / Ürünlerin temel özellikleri (cinsi / türü, miktarı / adedi, marka/modeli, rengi, satış bedeli, ödeme şekli, teslimat bilgileri) SATICI’ ya ait www.agreka.com.tr internet sitesinde (bundan böyle SİTE olarak anılacaktır) yer almaktadır.

2.2) Listelenen ve SİTE’ de ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

Ancak hata ile yanlış yazılan, tedarikçinin geç bildirmesi ile güncellenmemiş olan fiyat farklılıklarında ALICI’ ya bildirilecek olan güncel fiyat geçerlidir. Hata durumlarında ürün bedelinden fazla çekim yapılmış ise farkı ALICI’ ya iade edilir. Ürünün gerçek fiyatı ilan edilenden farklı ise ALICI’ ya gerçek fiyat bildirilir. ALICI talebi doğrultusunda gerçek fiyat üzerinden satış gerçekleştirilir ya da satış iptal edilir. Dizgi ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından SATICI sorumlu değildir.

2.3) Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti, diğer her türlü vergi, resim ve harç gibi ek ücretler ALICI tarafından ödenecektir. Bunlar iade edilmez.

2.4) ALICI, vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

Taksitlendirme işlemlerinde, ALICI ile kart sahibi banka arasında imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir. ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip edebilir.

2.5) Malın / Ürünün / Hizmetin cinsi / türü, miktarı / adedi, marka/modeli, rengi, satış bedeli, ödeme şekli, teslimat bilgileri siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır:

Ürün İsmi:....

Ürün Adedi:…

Ürün Satış Fiyatı:....

Kargo Ücreti:....

Teslim Edilecek Kişi:....

Teslim Edilecek Adres:.....

Fatura Adresi:….

Sipariş Tarihi:….





MADDE 3 GENEL HÜKÜMLER


3.1) ALICI, SİTE’de yer alan sözleşme konusu ürünün/ ürünlerin temel özelliklerine (cinsi / türü, miktarı / adedi, marka/modeli, rengi, satış bedeli, ödeme şekli, teslimat bilgileri) ait ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. ALICI; bu Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyid etmiş olur.

3.2) Sözleşme konusu ürün/ler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI' nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak SİTE’de yer alan ön bilgiler içinde açıklanan süre içerisinde, SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması tarafından ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. SATICI sattığı ürünleri anlaşmalı kargo firmaları aracılığı ile ALICILAR’a göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo firmasının ALICI’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde ALICI’nın Ürün’ü kargo firmasının SATICI tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir. SİTE’de "tahmini teslimat tarihi" şeklinde belirtilen ürünlerin, teslimat tarihi tahmini olarak belirtilmiş olup bu ifade herhangi bir taahhüt içermemektedir. Bu ürünler mevzuatta belirtildiği üzere en geç 30 gün içerisinde ALICI’ya teslim edilecektir.


3.3) Genel olarak aksi belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI’ya aittir. SATICI satış anında yürüttüğü ve SİTE’de şartlarını ilan ettiği kampanyaların sonucuna bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını ALICI’ya yansıtmayabilir. (Örneğin, baremli kargo kampanyalarında cayma hakkının kullanılmasından kaynaklı olarak kargo bedava uygulaması için gerekli olan sipariş tutarının altında kalınması halinde SATICI ALICI’dan kargo bedeli tahsil etme hakkına sahiptir.)


3.4)
Ürünler’in, teslimatı anında ALICI'nın bizatihi adresinde bulunmaması durumunda, SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Adreste teslim alacak kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI’nın sorumluluğu olacaktır. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmamasından veya teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI'nın Ürün'ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI'ya aittir.


3.5)
Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI'ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.


3.6)
SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.


3.7)
ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve üründe kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ürünü kabul etmemekle ve kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.


3.8)
ALICI, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün'ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce Ürün bedeli SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde, SATICI tek taraflı olarak Sözleşme’yi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim etmeyebilir. Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu banka/finans kuruluşunun Ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde ALICI tarafından tüm giderleri ALICI'ya ait olmak üzere SATICI'ya iade edilir. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halde saklıdır. Herhangi bir sebeple banka ve/veya finans kuruluşu tarafından başarısız kodu gönderilen ancak banka ve/veya finans kuruluşu tarafından SATICI’ya yapılan ödemelere ilişkin SATICI’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmayacaktır.


3.9)
SATICI olağanüstü durumlar dışında haklı bir nedenle sözleşme konusu ürünlerin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI’yı bilgilendirerek onayını almak sureti ile eşit kalite ve fiyatta başka bir ürün/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI’nın onay vermediği hallerde madde 3.10 daki sipariş iptaline ilişkin hükümler uygulanır.


3.10)
SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü yasal 30 günlük süre zarfında teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini şimdiden kabul etmektedir.

3.11) Ürünün teslimatı için işbu Ön Bilgilendirme Formunun elektronik ortamda teyit edilmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.


MADDE 4  - CAYMA HAKKI


4.1) ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün (Konser ve Etkinlik Biletleri Hariç) kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.

4.2)
ALICI, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce işbu Ön Bilgilendirme Formu ile SATICI tarafından bilgilendirildiğini peşinen kabul eder. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir.

4.3) Sözleşmeden cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI'ya iadeli taahhütlü posta veya elektronik posta ile bildirimde bulunulması ve ürünün aşağıda yer alan 4. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde aşağıdaki süreler esas alınır;

  • Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
  • Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
  • Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün,

Sözleşmeden cayma hakkının kullanılması halinde:

ALICI’ya veya ALICI’nın gösterdiği kişi/kuruluşa teslim edilen ürünün/lerin;

(a) faturası ve iade formu ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

Önemli uyarı: İade edilmek istenen ürünün/lerin faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

(b) orijinal kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları bozulmamış olmalıdır. Orijinal kutusu / ambalajı açılmış / bozulmuş, ambalaj üzerindeki koruma bandı açılmış, 1 defa bile olsa kullanılmış, orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve / ya kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler kabul edilmez, tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir alıcı tarafından satın alınamayacak ürünlerin iadesi SATICI tarafından kabul edilmeyecektir.

(c) SATICI, cayma bildirimi yapılan ürün/ler kendisine ulaştığında kontrollerini yapacak ve ürünün/lerin ambalajında herhangi bir açılma / bozulma yoksa, ürün/ler kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 10 (on) günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ya iade edecek ve ürünü/leri iade alacaktır.

SATICI üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, kullanılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma ve sair durumları tespit ettiği hallerde ve ürünün ALICI’ya teslim edildiği andaki hali ile iade edilmemesi halinde ürünü iade almayacak, bedelini iade etmeyecek, iade onayı iptal edilerek anlaşmalı kargo şirketi ile ürünler ALICI Ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilecektir.

(d) ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle ürünün/lerin değerinde bir azalma olur veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin edecektir. İade gönderimi sırasında kargo firmalarından ya da iade işlemini gerçekleştiren ALICI’dan kaynaklanan sebeplerle ürün ve ürünle birlikte gönderilen evrak ve materyallerde meydana gelen bozulma ya da benzeri değer kaybettirici her türlü durumun sorumluluğu iadeyi gerçekleştiren ALICI’ ya aittir. Böyle bir durumda SATICI ürünleri iade almak ve bedeli geri ödemek zorunda değildir.

(e) Sözleşmeden cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından varsa düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde bu kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

(f) ALICI’ya siparişinden ya da SİTE’deki fotoğrafından veya açıklamalarından farklı ürünler iletilmesi durumlarında, cayma hakkının kullanılması ürünün güvenlik etiketi açılmamış olması şartına bağlıdır.

(g) Cayma hakkı nedeniyle iade edilen ürünün kargo bedeli yurtiçi siparişlerinde SATICI tarafından yurtdışı siparişlerinde ALICI tarafından karşılanacaktır. SATICI ürünü satarken ALICI'dan tahsil ettiği kargo ücretini iade etmez.

(h) SATICI ürün satarken ALICI'dan tahsil ettiği kargo ücretini iade etmez.


Ürün SATICI’ya iade edilirken, ürünün teslimi sırasında ALICI’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da (muhasebe kayıtlarında tutarlılığı sağlamak amacıyla) iade edilmesi gerekmekte olup faturanın ürünle birlikte ya da en geç ürünün gönderilmesinden itibaren 5 gün içerisinde SATICI’ya gönderilmemesi durumunda iade işlemi gerçekleştirilmeyecek, ürün aynı şekilde karşı ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilecektir. Ürünle beraber iade edilecek olan faturanın üzerine de “iade faturasıdır” ibaresi yazılıp ALICI tarafından imzalanacaktır.


MADDE 5 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER


27.11.2014 tarihli Resmî Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin "cayma hakkının istisnaları" başlıklı 15. Madde hükümleri ve Taraflar arasında elektronik ortamda onaylanan mesafeli satış sözleşmesinin 5. Madde hükümleri çerçevesinde, cayma hakkı kullanılacak ürünün/lerin kullanılmamış ve SATICI tarafından tekrar satışa arz edilebilir nitelikte olması şarttır.

ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamayacaktır:

  1. Tesliminden sonra koruyucu bant, ambalaj, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan, ambalajında herhangi bir kullanılma, bozulma, kırılma, tahrip ve yırtılma olan ürünlerin sözleşmeleri.
  2. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
  3. Yılbaşı, bayramlar, anneler günü gibi belirli günlere yönelik ALICI’nın istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanan, satışa sunulan ve/veya ithal edilen ürünlerde, kampanya ve promosyon ürünlerinin sözleşmelerinde.
  4. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünlerin sözleşmeleri.
  5. Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  6. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri.
  7. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri sözleşmeleri.
  8. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimi sözleşmeleri.
  9. Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hallerinde.
  10. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi malların sözleşmeleri.

 

ALICI bu şartları kabul ederek alışverişini gerçekleştirmektedir.

 

MADDE 6 – ÖZEL ŞARTLAR

6.1) SATICI, kendi münhasır takdirinde olmak üzere, SİTE’de ALICILAR için çeşitli zamanlarda koşulları SATICI tarafından belirlenmek üzere çeşitli kampanyalar (SATICI tarafından belirlenecek tutarlarda alışveriş yapıldığı durumlarda SATICI tarafından belirlenecek türdeki indirimlerin ALICILAR’a yansıtıldığı kampanyalar) düzenleyebilir. Şu kadar ki, ALICI’nın herhangi bir sebeple satın aldığı ürünleri iade, cayma hakkı vb. sebeplerle iade etmesi halinde SATICI tarafından düzenlenen kampanya koşullarının herhangi bir sebeple sağlanamaması halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı/fayda iptal edilecek ve ALICI’ya yapılacak iade ödemesinden düşülecektir.

6.2) ALICI’nın aynı faturada birden fazla kampanyadan yararlanabilir durumda olması halinde kampanyalar birleştirilmeyecek, ALICI yalnızca bir kampanyadan yararlanabilecektir. ALICI böyle bir durumda herhangi bir hak talebinde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

6.3) SATICI’nın, SİTE’de duyurduğu kampanyaları dilediği zaman durdurma, güncelleme ve kampanya koşullarını değiştirme hakkı saklıdır. ALICI’nın SİTE’den yapacağı her bir alışveriş öncesi kampanya koşullarını incelemesi gerekmektedir.

6.4) Banka kampanyalar düzenleyerek ALICI’nın seçtiği taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanın inisiyatifindedir ve SATICI’nın bilgisi dâhilinde olması durumunda SİTE’de kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir. Kredi kartı hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetine banka tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planı oluşturulması banka inisiyatifindedir.

 

 

MADDE 7 -  KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR ŞARTLAR

7.1) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek ALICI’ya ait ad, soyad, e-posta adresi, T.C. Kimlik numarası, demografik veriler, mali veriler vb. bilgiler; sipariş almak, ürün ve hizmetleri sunmak, ürün ve hizmetleri geliştirmek, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, -önceden onay verilmesi halinde- siparişler, ürünler ve hizmetler hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak, ALICI’ya ait bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi ve sürdürülmesi ile ALICI ile SATICI arasında kurulan mesafeli satış sözleşmesi ve sair sözleşmelerin ifası amacıyla ve 3. kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer işlevlerinin SATICI adına yerine getirilmesini sağlamak için SATICI, SATICI iştirakleri ve üçüncü kişi ve/veya kuruluşlar tarafından süresiz/süreli kaydedilebilir, yazılı/manyetik arşivlerde muhafaza edilebilir, kullanılabilir, güncellenebilir, paylaşılabilir, transfer olunabilir ve sair suretler ile işlenebilir.

7.2) ALICILAR’a, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde, her türlü ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla, kredi kartı ve üyelik bilgilendirme, işlem, uygulamaları için SATICI tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, e-posta/mail, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik iletişimler yapılabilir, ALICI kendisine ticari elektronik iletiler gönderilmesini kabul etmiştir.

7.3) ALICI tarafından SİTE’de girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, SATICI tarafındaki kendi sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler ALICI’ya ait cihazlardan girildiğinden ALICI tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu ALICI’ya aittir.

7.4) ALICI, SATICI'ya belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri kullanımı-işlenmelerini ve/veya iletişimleri her zaman için durdurulmasını talep edebilir. ALICI'nın bu husustaki açık bildirimine göre, kişisel veri işlemleri ve/veya tarafına iletişimler yasal azami süre içinde durdurulur; ayrıca dilerse, hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da kimliği belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. ALICI isterse kişisel verilerinin işlenmesi ile ilgili işlemler, aktarıldığı kişiler, eksik veya yanlış olması halinde düzeltilmesi, düzeltilen bilgilerin ilgili üçüncü kişilere bildirilmesi, verilerin silinmesi veya yok edilmesi, otomatik sistemler ile analiz edilmesi sureti ile kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz, verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrama halinde giderilmesi gibi konularda SATICI'ya her zaman başvurabilir ve bilgi alabilir. Söz konusu başvurular incelenerek yasal süresi içerisinde ALICI’ya mevzuatta öngörülen sürelerde dönüş yapılacaktır.

7.5) SİTE’ye ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; SATICI'nın anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Agreka Bilimsel Doğal Yaşam Ürünleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.’ne aittir.

7.6) SİTE’den ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi neticelerinden SATICI sorumlu değildir.

 


8. DELİL ANLAŞMASI VE YETKİLİ MAHKEME

8.1) Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) kesin delil oluşturur. Taraflar, Sözlesme'nin uygulanmasından ve yorumundan doğan ihtilaflarda mevzuat çerçevesinde belirlenen parasal sınırlar dahilinde ALICI ve SATICI’nın ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri’nin, aşan durumlarda ALICI'nın ve SATICI'nın ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri’nin yetkili olacağını kabul etmiştir.



9. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

9.1) İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasında ve işbu sözleşmeden doğacak uyuşmazlığın çözümünde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar ALICI’nın Mal veya Hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.

 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.